Magdalena Wiśniewska laureatką konkursu Biedronki „Piórko 2018” w kategorii tekst - Aktualność - Biedronka.pl
Zmień lokalizację

Wybierz swoje miasto

Podaj swoją lokalizację, aby zobaczyć aktualną ofertę

zamknij

Twoja obecna lokalizacja:

Twoje poprzednie lokalizacje

Centrum prasowe

07.06.2018

Magdalena Wiśniewska laureatką konkursu Biedronki „Piórko 2018” w kategorii tekst

Magdalena Wiśniewska, która uczy obcokrajowców języka polskiego, została laureatką pierwszego etapu konkursu „Piórko 2018. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Jej opowieść o małym chłopcu, mieszkającym w indyjskiej wiosce na skraju dżungli, urzekła jury niezwykle plastycznym, pobudzającym wyobraźnię językiem. – Dzięki tej bajce znikają bariery, które ograniczają nas na co dzień – uznali jurorzy. W drugim etapie konkursu wybrane zostaną ilustracje do zwycięskiej pracy.

Dzień ogłoszenia laureata w kategorii tekst jest jednocześnie inauguracją drugiego etapu konkursu, skierowanego do debiutujących ilustratorów. – Do 16 lipca br. można nadsyłać grafiki obrazujące opowieść Magdaleny Wiśniewskiej. Zwycięzcy obu etapów konkursu otrzymają po 100 tys. zł. Ich prace – tekst i ilustracje – zostaną wydane w formie książki, która już w listopadzie trafi do sklepów Biedronka w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Gorąco zachęcamy wszystkich ilustratorów amatorów do spróbowania sił w naszym konkursie – mówi Anetta Jaworska–Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.

Biogram laureatki konkursu „Piórko 2018”
Magdalena Wiśniewska jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie równolegle z filologią polską studiowała historię sztuki. Uczy obcokrajowców języka polskiego, pracuje także w postprodukcji filmowej. Lubi literaturę i podróże – aktualnie kończy pracę nad książką o wyprawie na Kaukaz. Interesuje się wieloma dziedzinami sztuki, m.in. filmem, operą, baletem.

Pani Magdalena kocha zwierzęta i przyrodę, w których znajduje niewyczerpane źródło inspiracji. Często zmienia miejsce pobytu – z Warszawy na otoczony rozległymi ogrodami dom na wsi.

Bajka o małym Saju
Bohaterem opowieści stworzonej przez Magdalenę Wiśniewską jest mały chłopiec Saj, mieszkający wraz z rodzicami i starszą siostrą Priją w indyjskiej wiosce, na granicy dżungli. Za oknem pokoju Saja rośnie drzewo granatu, od którego to zaczyna się niezwykła opowieść nakreślona przez laureatkę.

- Tekst zabiera nas w piękny, otwarty świat nieskrępowanej wyobraźni, pozwalając dostrzec magię w błahej z pozoru rzeczywistości. Bez wychodzenia z domu możemy zwiedzać odległe krainy i poznawać odmienne kultury. Poprzez utożsamienie się z głównym bohaterem młody czytelnik odkrywa, że nawet w odległych zakątkach świata więcej nas łączy niż dzieli – czytamy w uzasadnieniu werdyktu jury.

Do pierwszego etapu czwartej edycji konkursu „Piórko” zgłoszono ponad 3300 tekstów. Prace oceniano za: warstwę językową, jakość artystyczną, oryginalność, a także ich dopasowanie do możliwości poznawczych dziecka w wieku od 4 do 10 lat.

Sieć Biedronka organizuje konkurs „Piórko” od 2015 r. Do tej pory w jego ramach ukazały się trzy książki dla dzieci: „Szary domek”, „Córka bajarza” i „Nieustraszony Strach na Wróble”. Wszystkie zostały entuzjastycznie przyjęte przez czytelników i sprzedały się łącznie w ponad 120 tys. egzemplarzy.

Więcej informacji na temat tegorocznej edycji konkursu, w tym jego regulamin, można znaleźć na stronie internetowej: www.piorko2018.biedronka.pl.
 

BIURO PRASOWE
Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej 2850 sklepów w ponad 1000 miejscowości. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. Sieć Biedronka, obecna na polskim rynku od ponad 20 lat, współpracuje z ponad 600 polskimi partnerami handlowymi. Jeronimo Martins w Polsce zatrudnia ponad 65 tys. pracowników. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 12 mld zł. Jeronimo Martins Polska S.A. jest 2. co do wielkości polską firmą, a Biedronka 2. najcenniejszą polską marką według dziennika „Rzeczpospolita”. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Powrót do aktualności