Zobacz ocean i kup w Biedronce ryby z certyfikatem MSC - Aktualność - Biedronka.pl
Zmień lokalizację

Wybierz swoje miasto

Podaj swoją lokalizację, aby zobaczyć aktualną ofertę

zamknij

Twoja obecna lokalizacja:

Twoje poprzednie lokalizacje

Centrum prasowe

08.06.2018

Zobacz ocean i kup w Biedronce ryby z certyfikatem MSC

Z okazji Światowego Dnia Oceanów, przypadającego 8 czerwca, Biedronka zachęca klientów do zakupu ryb z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC. Już od 2016 roku klienci sieci wybierając dorsza, makrelę, czy łososia pacyficznego marki Marinero z niebieskim znakiem MSC, przyczyniają się do ochrony morskich ekosystemów. Jednocześnie startuje specjalna kampania edukacyjna, przygotowana przez organizację MSC Polska, w której także znane osoby zachęcają do ochrony zasobów mórz i oceanów.

Według badania zrealizowanego dla sieci Biedronka w maju 2018 r. przez agencję Nielsen Polacy zwykle kupują ryby po wcześniejszym zaplanowaniu takiego zakupu, a spożywają je raz w tygodniu, najczęściej w piątki. Część klientów z góry wie, jaki gatunek ryby chciałaby nabyć, ale ich końcowa decyzja zależy od trzech czynników: dostępności produktów, ich jakości, aktualnych cen i promocji. Najczęściej kupowane ryby to: łosoś, dorsz, makrela, pstrąg i śledź.

Kupując w Biedronce ryby i owoce morza z certyfikatem MSC, konsumenci mają gwarancję, że produkty pochodzą ze stabilnych, dobrze zarządzanych łowisk, a dzięki ich wyborowi oceany pozostaną zdrowe i pełne ryb także dla przyszłych pokoleń. W ofercie Biedronki konsumenci znajdą ponad 30 certyfikowanych produktów, m.in. śledzie, polędwicę i filet z dorsza atlantyckiego, filet z makreli czy łososia pacyficznego – mówi Kamil Cygnarowicz, dyrektor kategorii ryb w Biedronce.

Poszerzanie asortymentu ryb MSC w sieci Biedronka to także zachęta dla polskich firm z branży przetwórstwa rybnego do przeprowadzania regularnych audytów gwarantujących zgodność ze Standardem Łańcucha Dostaw MSC. W Polsce certyfikowanych jest obecnie ponad 100 firm w łańcuch dostaw. To ponad 2 razy więcej niż zaledwie 5 lat temu. Do Biedronki ryby i przetwory rybne z certyfikatem MSC dostarczają tacy polscy dostawcy jak: Fjord Fisk Polska, Gadus, Koral, „Rekin” Jan Mozolewski i Wspólnicy, Abramczyk czy Zakład Przetwórstwa Mięsno-Rybnego „Kari” Wiesław Pluta.

Aktualnie w ofercie marki Marinero ze znakiem MSC dostępne są: polędwica z dorsza atlantyckiego w cenie 4,99 zł/100g, polędwica z dorsza czarnego w cenie 3,79 zł/100g, dorsz atlantycki porcja rodzinna w cenie 3,99 zł/100g oraz polędwica z dorsza atlantyckiego mrożona w cenie 19,99 zł/opakowanie 475g, znajdująca się w stałym asortymencie sieci.             

Oferta produktów MSC wpisuje się w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu JMP, realizowaną poprzez obszar zdefiniowany jako „propagowanie diety dla dobrego zdrowia” oraz „odpowiedzialne pozyskiwanie towarów”.

W tym roku z okazji Światowego Dnia Oceanów organizacja MSC przygotowała kampanię edukacyjną, przypominającą, że codzienne wybory konsumentów mają ogromny wpływ na stan ekosystemów morskich. Do działania włączyły się także gwiazdy, które wzięły udział w sesji zdjęciowej „Widzę ocean”, organizowanej przez MSC, zachęcając do ochrony dzikiej natury mórz i oceanów. Więcej na temat obchodów tego dnia można dowiedzieć się na stronie: https://www.msc.org/pl/swiatowy-dzien-oceanow.
 

BIURO PRASOWE
Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej 2850 sklepów w ponad 1000 miejscowości. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. Sieć Biedronka, obecna na polskim rynku od ponad 20 lat, współpracuje z ponad 600 polskimi partnerami handlowymi. Jeronimo Martins w Polsce zatrudnia ponad 65 tys. pracowników. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 12 mld zł. Jeronimo Martins Polska S.A. jest 2. co do wielkości polską firmą, a Biedronka 2. najcenniejszą polską marką według dziennika „Rzeczpospolita”. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Powrót do aktualności