Odpowiedzialne pozyskiwanie towarów - Biedronka.pl
Zmień lokalizację

Wybierz swoje miasto

Podaj swoją lokalizację, aby zobaczyć aktualną ofertę

zamknij

Twoja obecna lokalizacja:

Twoje poprzednie lokalizacje

Odpowiedzialność społeczna

Gwarancja jakości

"Wierzę, że reputacja i przetrwanie firm w XXI wieku zależą nie tylko od zasad rynku, ale także od społecznej akceptacji dla prowadzonych przez nie działań".

Pedro Soares dos Santos
Prezes Grupy Jeronimo Martins

Odpowiedzialne pozyskiwanie towarów

  • Lokalni dostawcy

    Stawiamy na długoterminowe partnerstwa z naszymi dostawcami, a przy takich samych warunkach współpracy, preferujemy długotrwałe relacje z lokalnymi dostawcami. Zasadą w Grupie Jeronimo Martins jest też to, że co najmniej 80% produktów spożywczych pochodzi od lokalnych dostawców. W 2016 r. 92% sprzedanych produktów w Biedronce było zakupione od lokalnych dostawców. Promujemy także rozwój polskich odmian warzyw i owoców, jak w przypadku ziemniaków Irga i Bryza, jabłek Antonówka czy gruszek Klapsa.

  • Zrównoważone praktyki

    Współpracujemy z naszymi dostawcami, by wprowadzać na rynek produkty z certyfikatami zrównoważonego rozwoju, których produkcja spełnia kryteria środowiskowe i społeczne, a także podnosimy świadomość bardziej zrównoważonych praktyk produkcji wśród naszych pracowników i partnerów biznesowych.

    • W ramach Grupy Jeronimo Martins jesteśmy zobowiązani do osiągnięcia zerowego ubytku powierzchni lasów netto (Zero Net Deforestation) do końca 2020 r. Oznacza to, że pracujemy nad tym, aby olej palmowy, soja, drewno, pochodne drewna i wołowina używane do produkcji produktów naszych marek własnych były pozyskiwane w sposób zrównoważony i nie przyczyniały się do wycinania lasów.

    • Przestrzegamy surowych wytycznych dotyczących ryb, które dostarczamy do naszych sklepów. Bazując na raportach Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) dotyczących stanu dzikich populacji w różnych regionach świata, dokonując zakupu upewniamy się, że ryby dostarczane naszym klientom nie pochodzą z obszarów wysokiego ryzyka lub gdzie wykorzystano nielegalne narzędzia połowowe. Poszukujemy także alternatyw w formie akwakultury dla gatunków sklasyfikowanych jako zagrożone i nie prowadzimy działań promocyjnych dotyczących tych gatunków ryb wywodzących się z dzikich populacji, chyba że pochodzą z zasobów zarządzanych w sposób zrównoważony i/lub posiadają certyfikat zrównoważonego rozwoju.

    • Staramy się wprowadzać certyfikaty zrównoważonego rozwoju w naszych produktach marek własnych. Od 2016 r. oferowaliśmy m.in. 15 produktów zawierających certyfikowane kakao UTZ i 4 herbaty z certyfikatem Rainforest Alliance. Systemy te zapewniają, że kakao i czarna herbata pochodzą z upraw zrównoważonego rolnictwa i spełniają określone kryteria środowiskowe i społeczne. Uruchomiliśmy także kampanię z 9 produktami marek własnych z kategorii ryb i owoców morza z certyfikatem Marine Stewardship Council (MSC), która zapewnia stosowanie zrównoważonych praktyk połowowych.

    • Zobowiązujemy się także, by wycofać z naszej oferty produktów marki własnej świeże jaja pochodzące z chowu klatkowego do końca 2025 r.